آریزو 5,فروش اقساطی آریزو 5,فروش اقساطی آریزو 5 آذر 95,مشخصات فنی آریزو 5,عکس آریزو 5,شرایط فروش آریزو 5 مدیران خودرو آذر 95,قیمت آریزو 5آریزو 5,فروش اقساطی آریزو 5,فروش اقساطی آریزو 5 آذر 95,مشخصات فنی آریزو 5,عکس آریزو 5,شرایط فروش آریزو 5 مدیران خودرو آذر 95,قیمت آریزو 5سدان نسبتا جدید چری قرار است همزمان با عرضه در بازار چین و شیلی در ایران هم عرضه شود اما بر اساس تست های فنی آریزو 5 این خودرو آنقدری که در طراحی متفاوت و زیبا عمل کرده، از نظر فنی چنگی به دل نمی زند و بعید است در میان رقبای هم کلاس و هم قیمت خود آرزوی مدیران این شرکت را در فروش محقق کند.

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است.یک نمونهٔ 1.2 لیتری توربو با 130 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن متر گشتاور و یک واحد 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌ شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد 116 اسب بخار قدرت برای جثهٔ 1355 کیلوگرمی آریزو 5 کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس 5 سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو 5 با موتور 1.5 لیتری 11 ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو 206 تیپ 5 با قدرتی تقریباً مشابه و 300 کیلوگرم وزن کمتر، شتاب 11.6 ثانیه دارد.آریزو 5 هم در شتاب اولیه تنبل به نظر می رسد و هم از قدرت هندلینگ بالا و ترمزهای خیلی مطمئن برخوردار نیست و شاید در حین رانندگی شما را از آنچه در ذهن داشتید غافلگیر کند. این خودرو در پیچ ها هم خیلی مطمئن نیست و باید حتما سر پیچها سرعت را کنترل کرد.از دیگر نکات فنی این خودرو می توان به کپی طراحی آن از روی خودروی سراتو و حتی النترا اشاره کرد که آن اصالت خودروهای برندهای معتبر را در طراحی دارد که البته این ضعف را در بین تمام خودروهای چینی می توان تا حدود زیادی تعمیم داد. مدیران‌خودرو آریزو 5 را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو 5 دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و... کاملاً احساس می‌شود.فروش خودرو، جوان تازه وارد چری در خیابان‌های چین هم زیاد رویت نمی‌شود و طبق آمار اعلامی مدیران چری، در شیلی هم فروش چندانی را تجربه نکرده است.به گفته اغلب نمایندگی های فروش این شرکت، قیمت گذاری 69.4 تا 74.5 میلیونی برای این خودرو مناسب نیست و فروشش را در این شرایط بازار بسیار سخت می‌کند.حال باید دید آرزوی فروش آریزو با قیمت نسبتا بالای آن نسبت به امکانات و رقبای خود در بازار ایران محقق می شود یا خیر. اما هم‌وطنان آریزو 5 حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو 5 در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو 1600 مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو 5 به‌حساب آورد.در انتها چری آریزو 5 خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد.

 

کاتالوگ آریزو 5 مدیران خودرو

بررسی خودرو جدید مدیران خودرو آریزو 5